Neli on number, mis saatis meie F1 debütanti läbi terve nädalavahetuse ja sellel kohal lõpetas Stefan Arand ka oma esimese GP sõidu.
Võistlus algas ühe sõitja valestardiga ning korduslähe Arandil veidi ebaõnnestus, kuid kuna esimesel ringil suutis Hollandi sõitja Ferdinand Zandbergen oma paadi külili keerata, siis ennistati kvalifikatsioonis välja sõidetud kohad. See andis võimaluse Arandil peale kollase lipu langemist uuesti neljandalt kohalt võistlema asuda ning sellel positsioonil ka eestlane oma esimese F1 GP lõpetas.
Kui Stefani koht oli selge, siis sõidu võitja selgus peale viimast pööret. Nimelt tabas tervet võistlust juhtinud, Arandi meeskonnakaaslast, Jonas Anderssoni paati tehniline probleem ning ta kaotas kiirust. Lähimaks konkurendiks oli tol hetkel teine rootslane Erik Stark, kuid segadust kasutas ära hoopis uustulnuk, Kanada sõitja Rusty Wyatt, kes noppis võidu viimastel meetritel.
Elu esimene F1H2O etapp juba algas väga positiivselt. Reedesel, esimesel vabatreeningul, näitas Arand kuuendat aega. Oluline on veelkord ära märkida, et see oli esimene kord, kui meie sportlane F1 paati istus. Kvalifikatsiooni tulemuseks tugev neljas positsioon andis reedeseks sprindisõiduks, kus grupp jagatakse kaheks, oma stardiks teise stardikoha. Seal küll oli väike tagasilöök, kui stardis mootor ei käivitunud piisavalt kiiresti ja Stefan kaotas paar positsiooni. Kuid sprindisõidust väljus Arand neljandana, mis kindlustas juba esimesed MM punktid.
“Lennukis Indoneesiasse sõites arutasin isaga, kui saaks ühe punkti kirja oleks esimene eesmärk täidetud, sest tihti võtab see algajatel mitu võistlust aega. Mul kuidagi sõit sujus ja harjusin paadiga ruttu ning suutsin juba esimese sõiduga seitse silma kirja saada,” ütles Arand.
Peale sprindisõitu kiusasid veidi kaelavalud. “F1 paadi G-jõudusid F2 omaga ei võrdle. Siin võib teatud hetkedel G-väärtus ulatuda kuueni ja peale 15 minutilist sprindisõitu pidin veidi aega kehale rahu andma. Edasises treeningkavas on rohkem kaelalihaste harjutusi sees. Ega ilmaasjata tihti ei näe kuidas ka maapealse F1 sarja sõitjad oma kaela treenivad,” mainis Arand.
Peale esimest etappi paikneb Stefan Arand F1H2O MM punktitabelis samuti neljandal kohal. TOP 10 on järgnev:
Loe veel Veemoto tegemistest

EVL litsentside taotlemine on avatud – hooaja esimesed stardid juba maikuus!
Kevad on ukse ees ja koos sellega algab uus hooaeg ka Eesti jetispordis ja ringrajaspordis. Kui plaanid osaleda mõnel võistlusel kodus või välismaal, siis on just nüüd aeg taotleda Eesti Veemoto Liidu (EVL) rahvuslitsents.
Loe edasi
Eesti veemotosportlased särasid Monacos – koju toodi 8 maailmameistritiitlit!
Eestlased tõid koju 8 maailmameistritiitlit, olles üks edukaimaid riike! Union Internationale Motonautique, veemotospordi rahvusvaheline alaliit autasustas meie 2024a MM tiitlivõitjaid, lisaks jetispordi GP1 klasside sõitjate edetabeli Top 3 sõitjat
Loe edasi
Kiirus, adrenaliin ja täpsus – Eesti veemoto tõi Meremessile uue taseme!
Möödunud nädalavahetusel toimunud Meremess 2025 tõi esile Eesti Veemoto Liidu (EVL) ühtsuse, värskuse ja tulevikulootused. Esitlesime messil oma spordialasid ja sportlasi ning tõime külastajateni adrenaliinirikka veemotomaailma.
Loe edasi