Bad Saarowis sõideti Saksamaa HydroGP kus klassis F-500 selgitati parimad MM-sarja eelviimasel etapil ja pandi punkt selle hooaja paadiklassi F-125 MM-sarjale. F-125 klassis oli seis ennem viimast etappi põnev ja tiitlivõitmise võimalus oli lausa viiel piloodil. Ennem otsustavat etappi oli sarja juhtimas 5 punktilise eduga Joonas Lemberi ja Mattia Calzolari ees Luca Finotti Itaaliast. Lemberist ja Calzolarist olid omakorda 2 punkti kaugusel poolakas Henryk Synoracki ja Marek Peeba.
Ajasõidust võttis Lember maksimumi tagades omale parima ajaga esimese stardikoha. Teise kohaga üllatas poolakas Michal Kausa ja kolmas oli bulgaarlane Viktor Lyubenov. Peeba sai neljanda stardikoha ning Calzolari ja Finotti olid kuuendal ja seitsmendal kohal.
Esimese sõidu starditulede kustudes sai parima lähte Lember, kes suutis juba esimestel ringidel sõita sisse pika edu Calzolari ja poolaka Kecinski ees. Viiendal ringil läks aga lendu itaallase Daniele Ghiraldi paat, heisati punane lipp ja sõit läks kordusstarti. Kordusstardist sai Lember jälle hea lähte ja läks sõitu juhtima. Tema kannul Finotti, Synoracki ja Calzolari. Ruudulipu langedes oli järjekord Lember, Finotti, Calzolari kuid Finottile määratud karistus stardisirge rikkumise eest langetas ta viiendale kohale ja tõstis Calzolari teiseks ja Synoracki kolmandaks.
Teise sõidu stardist sai järjekordselt parima lähte Lember, kuid juba esimesel ringil lendas paadist välja Juri Suvorov ja sõit tuli katkestada punase lipuga. Kordusstardist oli esimesena pöördepois Lember, kuid teisel ringil ütles tema tehnika üles ja sõit tuli katkestada. Liidrikoha võttis üle Finotti kes võttis ka sõiduvõidu. Teise koha punktid läksid Kecinskile ja kolmas oli Calzolari.
“Oli päris pingeline moment kui saime teada, et kokku oli jooksnud väntvõlli laager. Mootori vahetus oleks nullinud ära esimese sõidu esikoha punktid ja võtnud meilt ära medalivõimaluse. Ainsaks võimaluseks oli võtta varumootori väntvõll ja panna see tehnilise kontrolli läbinud mootorile, kuid selleks oli aega ainult 1,5 tundi ja seda tuli teha peaaegu “põlveotsas”. Kaotada ei olnud midagi ja jäime lootma, et algosadeks võetud mootor sai korralikult uuesti kokku.” võttis raske momendi kokku Lemberi treener Algo Kuus.
Viimasesse otsustavasse sõitu läks parimalt stardikohalt Finotti ja mootori korda saanud Lember startis samal ajal 10. kohalt. Fooritulede kustudes läks Finotti sõitu juhtima, kuid iga ringiga tuli Lember lähemale ja kolmandal ringil oli ta sõitnud ennast juba teisele kohale. Viimasel sirgel olles külg-külje kõrval rikkus Lemberi jaoks möödumise halb laine, mis lükka paadi järsult paremale. Sõiduvõidu võttis Finotti, Lember teine ja Kecinski lõpetas kolmandana.
Etapivõiduga kindlustas omale maailmameistritiitli Luca Finotti, etapil teiseks tulnud Joonas Lemberile riputati kaela MM-sarja hõbemedal ja pronksile tuli oma esimest hooaega sarjas sõitev Mattia Calzolarile. Marek Peeba lõpetas MM-sarja viiendal kohal.
“Oli väga keeruline MM-sari. Tehnilisi probleeme oli pea kõigil etappidel ja meeskonnal olid käed tööd täis. Peale katkestamist teises sõidus oli meie jaoks maksimum võtta MM-hõbe ja seda me ka tegime. Sügav kummardus G.R.M. Racingule, kelle mootoritega me sõidame ja kes on pakkunud meile tuge juba mitu aastat. Samuti meeskonnale kellega me teist aastat oleme selles karusellis olnud ja nüüd lisandus eelmise hooaja MM-tiitlile ka MM-hõbe.” jäi hoolimata raskuste kiuste Lember MM-sarjaga rahule.
Paadiklassi F-125 Euroopa meistrivõistlused sõidetakse septembri viimasel nädalavahetusel Poolas.
Paadiklassis F-500 oli MM-sarja eelviimasel etapil ajasõidus kiireim tiitlit kaitsev Erko Aabrams. Aabramsi ees kolme punktiga MM-sarja juhtiv poolakas Marcin Zielisnki oli teine ja slovakk Marian Jung kolmas.
Fooritulede kustudes sai parima stardi Aabrams ja hoidis esikohta kuni sõidu lõpuni. Zielinski püüdis küll teha möödumiskatseid, kuid siiski pidi leppima teis kohaga. Jung lõpetas kolmandana. Peale sõitu andis Zielisnki küll Aabramsi vastu sisse protesti, kuid selle lükkas rahvusvaheline zürii tagasi ja kohad jäid samaks.
Teises sõidus sai jällegi Aabrams parima stardi kuid külg-külje kõrval käis kõva võidusõit Aabramsi ja Zielinski vahel kuni finišini mille Aabrams enda kasuks keeras. Zielinski oli teine ja Jung jällegi kolmas.
Viimases kolmandas sõidus sai parima lähte jällegi Aabrams, kes asus tõrjuma Zielinski rünnakuid. Kui sõidetud oli neli ringi suri aga välja Aabramsi paadi mootori ja sellega oli tema jaoks etapp lõppenud. Juhtima ja vabasse vette saanud Zielinski võttis kindla sõiduvõidu ja koos sellega ka etapivõidu. Aabramsi kaks esikohta andsid talle etapilt teise koha, kolmas oli Marian Jung.
Paadiklassi F-500 maailmameistrid selgitatakse tuleval nädalavahetusel Itaalias Cremonas. Hetkel on MM-sarja juhtimas 71. punktiga Marcin Zielinski, teisel kohal on 65. punktiga Erko Aabrams ja kolmandal kohal on hetkel 59. punktiga Marian Jung.
Fotod: Viesturs Lacis
Loe veel Veemoto tegemistest
Eesti jetisportlane pärjati kahekordseks maailmameistriks
Indoneesias Toba järvel selgusid pühapäeval jetispordi 2024 hooaja MM-sarja maailmameistrid.
Loe edasiJasmiin Üpraus alustab MM-sarja viimast etappi liidrina
MM-sarja hooaja suur finaal sõidetakse tuleval nädalavahetusel Indoneesias.
Loe edasiArand F1 põhisõidus ei startinud
Hiinas lõppes ringrajapaatide Formula 1 klassi Zhengzhou GP, mille võitjaks tuli Team Vietnami sõitja Jonas Andersson.
Loe edasi