“Teenisin oma elu esimese paadiklassi F-500 EM-i medali” rääkis Aabrams peale võistlust. “Soov oli kõrgem aga olen selle medali üle õnnelik ja tänan head tööd teinud meeskonda ja toetajaid!”
Juunis Itaalia HydroGP-l toimunud avarii muutis Aabramsi paadi täiesti sõidukõlbmatuks. Taastamine võttis aega aga ennem Poolas Rogoznos toimunud EM-i näitasid testid väga head kiirust.
“ Valmistusime EM-iks põhjalikult ja olime valmis võistlema võidu eest. Laupäeval oli ilm tuuline ja ajasõit toimus alles õhtul. Eraldi vabatreeningut ei olnud ja ajasõidus mootorit seadistades lõhkusime ära meie parima ülihead kiirust näidanud võistlusvindi. Varupropeller oli ringile 1 sekundi aeglasem aga üksi siledal veel riskides suutsin ajasõidus välja sõita teise aja.” jäi Aabrams ajasõiduga rahule.
Ajasõidu võitis poolakas Marcin Zielinski, Aabramsile teine aeg ja slovakk Marian Jungi positsioon stardiks oli kolmas. Pühapäeval ootas piloote tõsine tööpäev kuna tänu tuulisele ilmale olid kõik sõidud tõstetud laupäevalt pühapäevale.
“ Esimeses sõidus sain hea stardi ja juhtisin sõitu esimesed ringid. Kiirust ei olnud piisavalt ja Jung sai mööda. Ring ennem lõppu aga tekitas segaduse bulgaarlasest ringiga mahajääja, kes keeras mulle ette ning Zielinski pääses seest mööda. Bulgaarlasele anti küll kaks kollast kaarti ohtliku sõidu eest aga mulle see kohta tagasi ei toonud ning esimesest sõidust tulid kolmanda koha punktid.” rääkis Aabrams.
Teises ja kolmandas sõidus Aabramsil võimalust kõrgemale tõusta ei olnud ning mõlemast sõidust tulid kindlad kolmanda koha punktid. Ennem viimast neljandat sõitu oli punktidega võimalus Aabramsi kolmandat kohta ohustada ainult ungarlasel Attila Havasel. Selleks oleks pidanud ungarlane tulema viimases sõidus esimese kahe hulka ja Aabrams katkestama.
“Viimases sõidus hakkas kohe juhtuma - esimeses kurvis katkestas Zielinski. Suutsin mõned ringid teisel kohal sõita kui mootor hakkas välja surema ja eesmärgiks sai sõit lõpuni tulla. Havas tõusis teiseks ja iga ringiga oli mul aina raskem mootorit töös hoida. Neljast silindrist kolmega tulin sõidu lõpuni ja kaldal selgus, et purunenud oli küünlajuhe.” võttis Aabrams viimase sõidu kokku.
Euroopa meistritiitli võitis Marian Jung, hõbedale tuli Marcin Zielinski ja pronksile tuli Erko Aabrams.
Pildid: Viesturs Lacis
Loe veel Veemoto tegemistest

EVL litsentside taotlemine on avatud – hooaja esimesed stardid juba maikuus!
Kevad on ukse ees ja koos sellega algab uus hooaeg ka Eesti jetispordis ja ringrajaspordis. Kui plaanid osaleda mõnel võistlusel kodus või välismaal, siis on just nüüd aeg taotleda Eesti Veemoto Liidu (EVL) rahvuslitsents.
Loe edasi
Eesti veemotosportlased särasid Monacos – koju toodi 8 maailmameistritiitlit!
Eestlased tõid koju 8 maailmameistritiitlit, olles üks edukaimaid riike! Union Internationale Motonautique, veemotospordi rahvusvaheline alaliit autasustas meie 2024a MM tiitlivõitjaid, lisaks jetispordi GP1 klasside sõitjate edetabeli Top 3 sõitjat
Loe edasi
Kiirus, adrenaliin ja täpsus – Eesti veemoto tõi Meremessile uue taseme!
Möödunud nädalavahetusel toimunud Meremess 2025 tõi esile Eesti Veemoto Liidu (EVL) ühtsuse, värskuse ja tulevikulootused. Esitlesime messil oma spordialasid ja sportlasi ning tõime külastajateni adrenaliinirikka veemotomaailma.
Loe edasi